mormors magiska vind

Mamma och jag åkte på besök hos mormor och morfar idag. Mormor visade gamla fotografier och berättade historier gamla som gatan. Vi kikade på lådor med mammas och morbrors gamla saker, och jag fick tre små presenter: tre små, små böcker, alla i olika färger, från mitten av 1800- talet. Mormor har alltid sagt att jag ska ha dem, för när jag var liten älskade jag att titta på dem (ja, tre mini-böcker i olika färger i hyllan, det var spännande för en 5- åring!), dock fick jag aldrig röra dem. Men nu är de mina!
Tack mormor!
Och jag tjuvläste i mammas gamla dagbok och tog hem några gamla Acke- tidningar till syrran. Mer sådana skattjakter!


Okänd släkting i höghatt. Fint ska dé vá!


Fina gamla kråksånger


med gamla sägner av en herr Stål, minsann!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0