sandra rekomenderar: släng inte kvittot!

En väninna till mig jobbar i klädaffär, och hon har sagt mig detta (vet dock inte i hur stor utsträckning det gäller alla butiker): spara kvittot på större inköp i tre år, för så länge har man reklamationsrätt!

Jag köpte en höstjacka på en stor och känd klädkejda förra hösten, för 500 kronor. Den varade under några få veckor innan dragkedjan gick helt sönder, och dumma jag hade efter att jag började använda den slängt kvittot. "Jag kan ju ändå inte returnera den när den är använd", tänkte jag. Men det är skillnad på öppet köp och reklamationsrätt!

Men linnet för 99 kronor kanske inte är något att spara kvittot i tre år för. Om man inte känner för det. Men det rekommenderas om du köpt lite dyrare saker som är tänkta att hålla!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0