Gott nytt år!

Tillbaka från Thailand, sömnig som bara den, och för att hålla mig vaken en stund till så blir det en årskrönika!


Nyår. 2009. Ett magiskt år, sade jag till mig själv. I januari bröt jag mig ifrån arkeologiska institutionen och uppfyllde en gammal dröm - att plugga religionsvetenskap. I mitt eget tycke ett väldigt smart drag.

I februari samlas jag och mina kära vänner Sanna, Santie och Johanna för att titta på åh så underbara Melodifestivalen, samt ger oss katten på att vi ska lära oss dansa som männen i Carolas "Fångad av en stormvind" en dag.

I mars hände det inget speciellt. Jag tog inga foton den månaden, men jag hade salstenta. Den gick det väldigt bra på. Och min syster fyllde år. Och Thailandsresan beställs.

I april var jag lika dålig på att ta bilder, och alla andra också. Det var fint väder och jag och vänner åt allt som oftast lunch eller satt med böcker och datorer på SOL- centrum.


I maj var det hemskans fint väder, jag skrev miljontals seminarieuppgifter och hade gruppmöten. Jag njöt av solen och livet och allt som var vackert, och av trädblomstren som slog ut på Teologens gårdsplan.


(en för mig okänd fotograf)

Mitt livs bästa midsommar ägde rum i Bjärred i juni. Vi byggde midsommarstång, skrubbade nypotatis, alla var så trevliga och roliga så det var inte klokt. Vi åt gott, umgicks, dansade och dansade och dansade till klockan tre på morgonen.


Till min tjugoandra födelsedag i juli bakade jag en fantastiskt god tårta, ända från grunden, och firade i trenne dagar; en dag med Santie i Lund, en dag med familj och släkt, och en dag med hässleholmska vänner.


I augusti packade Sanna sig ifrån Kämnärsrätten, och sista veckan i denna månaden höll jag henne sällskap och spelade ett matspel som heter Delicious. Och så blåste vi såpbubblor över hela Norra Fäladen.


I september började jag plugga konstvetenskap och åkte på exkursion till Glyptoteket i Köpenhamn.



I oktober var det temasittning för oss konstvetare, och temat var surrealism. Jag inspirerades av en illustration av den magnificente Hans Arnold.


November präglades av tidig jullängtan (och tidigt julpynt) och av resor till Köpenhamn och två tentor. Längtan till semester var befogad.


Semestern fick jag i december, två veckort i paradiset Thailand! Nu är det den andra dagen jag är hemma, och jag längtar redan tillbaka till avslappnande pooldagar, tuk tuk- resor och till att inte behöva lyfta ett finger för att vare sig städa, laga mat eller diska.

GOTT NYTT ÅR, OCH GOTT NYTT DECENIUM!







Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0