far och flyg, Sandra

  Underbara dag i Lund! Mina två inköp (de första och sista för denna månadens lön, förklaring kommer strax) är svarta och smått skimrande saker, så man skulle kunna tro att jag går i sorg. Det gör jag bara lite. Ibland när jag tänker på dumma och omöjliga saker.
  Så har jag vidare tingat en väska i en tantaffär, min goda vän tipsade mig om deras stora, vattentäta och eleganta kvalitetsväskor. Och snart blir det höstshopping! Men myckna pengar ska sparas, för i december går en familjeresa till Thailand, och snartsnartsnart hoppas jag att ett annat flyg bär mig till Sydafrikas slätter, vilket vi också pratade om idag. Alltså ska jag försöka vara mer Spara än Slösa detta året. Fast en litet roligare Spara. Som kanske tröstshoppar någon gång ibland.

Dessutom kan jag lägga undan pengar varenda gång jag vill köpa ett choklad - det vill säga, så mycket pengar det skulle ha kostat mig att köpa chokladet! Kashing!



Dagens sockerhistoria: en och en halv Kinder Maxi, en liten liten fikabrownie till teet.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0