a snapshot of my life

Jag älskar kursen som jag läser nu!
Vi är, som jag tidigare nämnt, inne på 1800- talets konst och arkitektur nu. Wow. Läraren och böckerna har introducerat mig för en alldeles fantastisk fotograf vid namn Julia Margaret Cameron, som under sin tid blev kritiserad eftersom hon bara tog porträttfoton med lite ofokuserad skärpa för att öka den konstnärliga känslan.

Nästa vecka står avsnittet om art deco på litteraturschemat, och nu i helgen blir det läsning utav bara tusan. Med några avbrott imorgon för att hämta min cykel hos Sanna, dammsuga och laga pannkakor. Och just det. Skriva en bildanalys om penseldrag och färganvändning och effekter i en tavla som heter "Sömmerskan". Så typiskt mig att glömma att skriva ner katalognumret. Läraren betonade inte det viktiga i detta som vår andra lärare gjorde förra gången, men det är ju säkert uppskattat. Men allt löser sig!



Fotografi av Julia Margaret Cameron


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0