vad vi gör

Min lilla mormor är inte så duktig på engelska. Men en sak kan hon säga, och det är att varje gång alla kusiner och föräldrar kommer på besök, då är det "high life".

När vi är på middag hos mormor och morfar, då äter vi alltid en massa först. Med litet varierande ljudvolym kring bordet. Sen lägger någon sig i soffan, och alla andra kommer efter, och då sitter vi där och minns, tjattrar och äter godis.
Sen brukar det vara någon som vill leka Galenpanna, och det är alla med på. För er som inte vet så innebär det att man skriver en lapp med en person eller en karaktär som man sätter på varandras pannor, sen ska man genom frågor gissa vem det är. Populärt under våra rundor är också att komma på fyndiga och litet smådolda ledtrådar. Igår var jag Charles Ingalls, Erik i Idol och... ja, någon som jag glömt. Min syster fick bli bland annat Maria Montazami och Krakel Spektakel, och även Anna Anka dök upp under första rundan.

Efter en stund bryter "de vuxna" (föräldrar och morföräldrar) upp, och vi som är yngre brukar börja med något kortspel. Som sedan byts ut mot ett spel som heter Pratmakarna som är himla kul, och som alltid eskalerar i en massa skrik och skratt (kanske mest skrik). Charader eller textremsor är också populära teman. Jag och min syster kan bli lite som Monica och Ross Geller ibland, om vi är i olika lag - då ska allting gå väldigt rätt till, helt plötsligt.

Ja. Det händer alltid något. Och vi har alltid så sjukt kul, och när man kommer hem är man alldeles utarbetad.
Fy vad vi har roligt!
Älskar er allihopa, och igår saknade jag er två som inte kunde komma!

Det ni säger
Postat av: Ellibell

Jajja, jag försöker mig på bloggandet igen, LÄNKA MIG:) Förresten, vill ha en liten halvprivat blogg så att jag kan skriva vad jag vill så säg inget till mamms o papps för då måste jag tänka på vad jag skriver:P

2009-11-02 @ 12:46:39
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sure, my lips are sealed!

2009-11-02 @ 17:11:49
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0