glimpses of a scrapbook


på en sida har jag klistrat ihop en dikt av Karin Boye



på en annan omslag av gamla älskade Kulla-Gulla-böcker (en sådan brudklänning vill jag gifta mig i)



stolt är jag över sidan där jag klistrar in bilder, helst headshots och helst svartvita, på gamla filmstjärnor, sångerskor och ikoner



ord är vackert. Ordspråk är vackra. Och indianska ordspråk är mina favoriter



ord som är fina. I mitten, den bild som ni kan skymta, sitter en isblond flicka med en enorm tyllkjol och svarta, spetsiga kängor. Temat för den här sidan är svart och vitt - som ett piano.

Det är så hemskt fint och roligt med klippböcker, där kan man lämna delar av sina intresses och sin personlighet. I min klippbok finns flera dedikationssidor - en till Audrey Hepburn, en till Harry Potter, The Ark, Kulla-Gulla och Anne på Grönkulla.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0