i am a fan of lund

Som novisch i Lund, för ett och ett halvt år sedan, låg jag verkligen inte på latsidan.
Jag och min vapendragare Tua deltog i alla novisch- events som anordnades av nationen och lite till, vi var medlemmar i arkeologiska institutionens studentförening, vilket bland annat innebar anordnande av pubkvällar och den stora fest som anordnades en gång per termin.
Vi var överallt och ingenstans och provade till och med på att söka till "Idol" när de besökte AF- borgen.

Nu är jag inne på min fjärde termin. Det känns som en helt annan person som var med om den där första, vilda terminen. Det blev liksom inget liknande sedan dess. Men just nu känner jag ett enormt sug att få vara med om något, gå på någon sittning, vara med i ett studentspex eller något annat. Vara mer studentig, mindre vuxen. Mycket mindre vuxen.
Att anmäla sig till den stora lundakarnevalen nästa år känns som en väldigt bra idé.

Men helt avskuren är jag ju för allsindar inte från den roliga delen av studentlivet, jag är ju faktiskt medlem i studentföreningen Credo.


blivande idoler


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0