jag hjärtar köpenhamn

"På bladet som representerade den tredje oktober så skrev Sandra de fyra orden
'Daggsviska, Lövguld, Markglitter, Silverblod' i lila bläck"

Min vän Sanna har i ett gammalt inlägg på sin numera stagnerade blogg berättat om min kanske väldigt poetiska ådra som pulserade när jag var sisådär 18, och som kom till uttryck på kalendersidan 3 oktober. Jag undrar just vad jag fick dessa ord ifrån.

I övermorgon ska alla vi konstvetare tåga över sundet för att besöka Glyptoteket i Köpenhamn. Det ska 1) bli roligt att se om jag kan klara av att inte gå vilse på vägen mellan stationen och muséet och 2) bli härligt att efter alla grekiska statyer få kila runt i denna vackra stad.
 I like it a lot!

Nu tänker jag rostat bröd med honung, järntrappan utanför dörren, solsken och en bok om klassisk grekisk konst. På återseende!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0