sandra hjärtar surrealism och masquerade

Fick information idag om att det är sittning för oss på konstvetarkursen den 15 oktober, ämnet är surrealism och det är maskerad. What to wear, what to wear? Det ska bli roligt att spåna i. Jag utvecklade genast en slags fantasi om hur jag vill se ut, men av erfarenhet vet jag att det sällan blir så fantastiska kostymer.

Den maskeraden där mina förväntningar på min egen utstyrsel faktiskt slog in, det var på arkeologiska studentgruppen KNUT's 20- och 30- tals fest förra våren. Då såg jag fabulöst 20- talsdonnig ut, och gjorde mig påmind på dansgolvet genom alla svarta fjädrar som boan lämnade efter sig...


Vi började som serveringspersonal med tårtpapper på huvudet och snittar på brickorna


och sedan åkte tårtpappret av och festsviden på. Notera att cigaretten i cigarettmunstycket är en väldigt fin lurendrejar-cigarett från Buttericks. Jag är helt för förbud av den äkta varan!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0