farmen, second edition

Föräldrarna gick med i Facebook först och främst för att snoka. Sedan råkade mamma acceptera ett får från en faster, och så vart karusellern igång. Jag pratar förståss om fenomenet Farmville.

Nu är jag hemma över helgen, och ni ska bara höra hur dialogerna låter; (med reservation för eventuella fel- jag vet inte exakt hur det låter på Farmville, eller hur det går till) "Har du accepterat hönshuset?", "Hon tog tre katter, och jag fick ingen!", "Säg till dina arbetskamrater att sluta skicka plankor, annars tar jag bort dem som grannar", "vilket brye den och den har och pakter hit och konspirationer dit, vilket fusk!", "Titta vilken stor vindmila jag har!"

Ja. Det är litet som dokusåpan Farmen i virtuell version, tänker jag.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0