hrm

Veckans fina
Det mesta denna veckan, och förra, har varit fint. Men om jag måste välja en sak så får veckans fina gå till mina nya lärare, som är både underhållande, snälla, pedagogiska och odammiga.

Veckans känga
Går till den svenska äldrevården. Grattis, ni har just slagit ert eget rekord och gått under lågvattensmärket vad gäller människovärde. Kom ihåg att det ni ger nu kommer att komma tillbaka till er själva en dag när ni sitter på ålderns höst (lägg noga märke till att det inte är äldrevårdspersonalen som är "ni"; det är de som tar dessa beslut, de som drar in på pengar, det är de som är "ni". Jag vill tro att vårdpersonalen gör vad de kan med de medel de har. Jag vill hoppas det).


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0