million pieces

Jag är ingen seriös följare av Idol. Men auditionerna brukar jag följa, det är alltid, alltid något minnesvärt, konstigt, dumt, hemskt eller vackert som man sedan minns.

Förra året charmades jag totalt från första stund Tove öppnade munnen på sin audition för Anders Bagge. Hon hade något. Förmodligen "det". Men i alla fall.

På "Allsång på Skansen"-reprisen nyss sjöng hon en låt från sitt kommande album. And I love it. Hennes avtryck i Idol var kanske ganska ljummet för min del, främst på grund av låtar som inte alls passade henne. Men nu är det bra.

(har för övrigt fyra tuffa, långa arbetsdagar kvar. Tanken på det adderat med total utmattning efter allt som pågått idag samt SAKNAD gör att jag känner mig ganska så mycket låg just nu. Usch.)


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0