hantera situationen

En fredag är ganska fin när man tar sig en timmes extra sovmorgon, känner sig väl förberedd inför workshopen, blir rosad för sitt arbete, får veta att man blev godkänd på förra hemtentan, glöggar med Sanna, solen skiner, har energi för att både tvätta och storstäda och man får prata med hjärtegull och får goda nyheter och försöker ta tag i jobbsituationen.

Jag tror att det kan vara ett resultat av min och Sannas gnällpromenad igår. "Nu går vi en runda, och först gnäller du, sen gnäller och och sen gnäller vi tillsammans om vartannat och är bara så bittra och gnälliga". Ibland måste man faktiskt bara gnälla av sig ordenligt tillsammans med någon, ventilera allt som snurrar i huvudet och sätta ord på känslor. Och sen gråta ut ordentligt för att livet är så hårt, äta hemmagjord wienernougat och titta på "Den store Gatsby".

Idag är jag faktiskt på bättre humör än på länge. Fast bekymmer, det har jag fortfarande. De snurrar runt i huvudet. Men de känns lättare att hantera idag.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0