vinkling och arg

Irritationsobjekt för dagen.

I artikeln påpekas det noga, under bilden av Izabella Scorupco, att hon minsann inte är svensk, för hon har rötter i Polen. Men ändå räknas hon som en svensk skönhet.
Men överst på listan av världens vackraste befolkning hamnar amerikanerna, som kan stoltsera med Brad Pitt, Angelina Jolie och Jennifer Aniston.
Tillåt mig att småle. Jag är på dåligt humör just idag och känner för att gnälla av mig om det här.
Det är lönt att påpela Scorupcos osvenskhet. Men inte någonstans får jag läsa om amerikanernas oamerikanskhet! För med tanke på vilka namn som nämns i artikeln kan jag förmoda att det inte är Amerikas urbefolkning, indianer, som åsyftas. Inte någon av nämnda skådespelare är uramerikan, så det så. De har helt sina rötter huvudsakligen i Europa och och såntdärnt och ingenting annat. Så nej, jag antar att amerikanarna inte är vackrast i världen. Snacka om att vinkla en artikel.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0