tick-tock on the clock eller surt och salt



I mentalt sovande och fysiskt vaket tillstånd stängde jag visst imorse av alarmet när mobilen ringde halv sex, för när jag vaknade (alldeles för sent) låg mobilen på nattduksbordet istället för på soffan. Jag har inget minne av händelsen. Men när jag vaknade vid åttatidens blåa gryning studsade jag upp, helt vaken, för att trekvart senare infinna mig trekvart försenad i skolbänken. Obligatorisk närvaro, tal. Vilken tur att jag alls vaknade! Och vilken tur för mig att det hade blivit strul med salarna. Och att vi bara var åtta personer.

Under husmoder Sandras alla sysslor igår eftermiddag gick ryggen sönder. Jag kunde inte gå, inte stå. Tvätten låg och skrek på sängen, men inte kunde jag vika den. Idag har det gått över lite, men inte helt. Inte särskilt mycket.
Så nu röstar jag för ryggläge hela långa onsdagen!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0