onödiga ting men roligt ändå



Saker som kan vara kul att veta...

...om Sandra som liten:
Enda gången jag någonsin har blött näsblod var en gång när jag spelade leksakssynth hos mina kusiner.
I lekis åt jag en massa papper och konstaterade att "jag äter trä!"
Grannpojken och jag åkte rutchkana nedför hans mammas bil, sågade ner en stackars spädbjörk för att bygga oss en stuga och grävde ett stor, jättedjupt hål på hans tomt för i ett försök att komma till Kina. Eller så letade vi vatten.
När jag var fyra år och lekte kanin hände det en gång att mumsade på en giftig krukväxt. Mamma och pappa ringde giftcentralen, och jag minns fortfarande hur dåligt jag mådde den kvällen.

...som hon gillar:
Tage Danielsson, Caroline af Ugglas och fräknar. Gamla böcker som faller isär, pannkakor med sylt, Anne på Grönkulla och tapeterna i mitt gamla flickrum.

Men stickiga tröjor, det gillar hon inte så mycket. Och fläckar är allt ett otyg.



Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0