äckligt

Det här är helt sjukt. Aftonbladets artikel om den så kallade "vita dvärg" som hotar jorden.
För fyra veckor sedan hade jag ingen aning om vad en vit dvärg var. Men innan Thailandsresan knåpade jag på en frågesport till flygningen, och kom då in på och läste om detta fenomen på Wikipedia (jag är en liten rymdnörd och läser gärna vidare om saker som skrämmer mig. Dvs rymden).
Obehagligt sammanträffande.

Det kommer i nuvarande takt ske en explosion om tio miljoner år- ganska lite tid egentligen med tanke på att det vi kanske trodde var vårt största hot, att solen skulle sluka jorden under sitt sista skede (vilket inte heller kommer att ske, men jorden kommer att bli superdupervarm åtminstone) inte kommer att ske förrän om cirka 5 miljarder år. Hade det inte varit för den förbannade vita dvärgen så hade vi haft ett antal miljoner och miljarder år på oss till, vi människor.

Damn you, white dwarf!

Tur att jag inte lever då.


edit: "In summary, T Pyxidis is too far away to cause the Earth any harm and there's doubt that the star will even explode "soon."

Läs en motartikel här

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0