handywoman

Varför ska man vara händig och handelskraftig, för?
Handfatet hemma hos mig har varit... ett inte så bra handfat på sistone. Det är något meck i avloppet, verkar det. "Det ska du själv ta hand om", säger Sanna. "Rensa vattenlåset!"

Sagt och gjort. Kväljandes tittar jag bort när vattenlåset är bortskruvat och grönaktig, stinkande gegga dimper ner i hinken som jag ställt under. Andas in i tröjan, där avloppsstanken försvinner något.
Jag rensar så gott jag kan i rören, och jag sköljer ur vattenlåset och får grön gegga i vasken. Skruvar på skiten igen, pusslar och passar tills det går.
Testar att spola vatten - ingen som helst skillnad. Jo. Det rinner ner sämre nu.
Dags att kontakta hyresvärden.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0