kära dagbok

(observera att följande bilder inte är satta i någon kronologisk ordning)

 

Garderobstömning kan vara väldigt spännande, speciellt när man hittar den där traven med gamla dagböcker!

Jag har varit en flitig dagboksskrivare genom åren (ibland MÅSTE man ju bara skriva av sig), alltsedan min mormor försåg mig med min allra första dagbok en julafton när jag var åtta, och jag skrev i den tills jag var tretton, med ett uppehåll för att skriva i en annan.
Vad rörde sig i Sandras huvud under den här tiden? Jag skrev om mitt pogrör (minns ni pog?) och jag var rik en dag därför att jag hade fått två tior och två femmor.

Nedan följer små smakprov ur denna dagbok:





Åttaåriga Sandras spännande hemligheter





Tretton år och galen i Aaron Carter





Varför minns jag inte denna hemliga koja?

Lustigt nog har jag inte nämnt en siffra om min och Tinas Mysterieklubben. Vi var väldigt ihärdiga detektiver som letade mysterier i varje hörn. Vårt största var en nyårsdag, då vi hittade en massa olagliga stubiner (läs: nyårsraketer) på marken, och ett insmugglat, tomt cigarettpaket (läs: Marlboros röda) på marken. Och den där mystiska gubben som gick in i ödehuset (läs: den medelålders motionären som gick förbi ett elskåp), hade han något med saken att göra?


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0