körigt

Sista avsnittet av "Stjärnor på slottet" gått, det för min del mest efterlängtade efter det ranelidska avsnittet; avsnittet med Tommy Körberg som huvudperson. Åh, vilken fantastisk karl!

Förutom att det var förbaskat spännande att höra honom berätta om sitt liv, så bjöd avsnittet även på litet överraskningar. Jag hade exempelvis ingen aning om att det var Tommy Körberg som utgjorde hälften av Tom & Mick som gjorde 60- talshiten "Somebody's taken Maria away", som för övrigt är en väldigt bra låt. Och vilket vackert avslut! Körberg toppade kvällens musiksnuttar med att för de andra stjärnorna sjunga "Anthem", och Kjell Bergqvist som talade så fint om honom. Tommy och Kjell, som inte är mjäkiga och medhållsamma utan ärliga och raka.
Listan på mina förebilder blev allt längre.

(och ni missade väl inte den lilla berättelsen om Astrid Lindgren, som mitt i allt festsus och brus bad Tommy att tyst, tyst sjunga "Fattig bonddräng" i hennes gamla öra)


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0