Sagan om isfolket

Sagan om Isfolket blir tv-serie

Äntligen! När jag läste böckerna för första gången när jag var 15-16 så frågade jag mamma och tyckte att det var konstigt att de aldrig filmatiserat böckerna. Sandemo är ändå den mest sålda romanförfattaren i Norden. Senare läste jag att det varit på gång men avbrutits. Våren 2005 sökte jag in till en audition till ett nytt försök till filmatisering och skulle bara ringa och få ett datum och en tid - då hände det sig att jag intervjuade författarinnan själv, Margit Sandemo, och hon sa till mig att hon hade sagt till ledarna bakom det projektet att det aldrig skulle gå. Så rätt hon fick, och jag brydde mig inte om att ägna projektet mer tanke.

Men nu låter det ju som att det äntligen blir av! Det bådar gott att det är ett Isfolks-fan som ska filmatisera, så att böckerna och karaktärerna verkligen görs rättvisa.

Åh vad jag längtar!

Det ni säger
Postat av: Freja

Hej!

Ska du söka till audition om det blir något av denna produktion?

För jag skulle så himla gärna vilja det, isfolket ändrade mitt liv helt och hållet, men jag vet inte hur man ska gå till väga. Har du några tips om hur du gjorde sist och vad som kan göras nu för att ta kontakt och så?

:)

Vänliga hälsningar Freja nilsson

2010-10-20 @ 20:53:27
URL: http://Frejanilsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0