en bal på hotellet





Min syster minns sin bal från förra året i sin blogg. Hennes ord om "blek som ett spöke" och "inte nöjd med hyrklänningen" påminner mig om min egen bal.

Dagen efter studenten. Upp tidigt för att ta sig till hårfrisörskan och fixa balfrisyren, som trots de dyra pengarna inte alls blir som man tänkt sig (tänk Keira Knightleys balfrisyr i "Stolthet och fördom"). Huvudet dunkade efter studentdagens champagne, vin och snapsar. Halsen grät efter timmar av sång och skrik när vi cruisade runt staden. Skoskav. 30 graders hetta adderat med flera lager underkjolar. Nej, hade jag fått välja kläder och frisyr igen så hade jag gjort det. Jag hade även tagit med mig ett gäng Alvedon i balväskan. Men själva balen blev bra ändå: vi pratade och hade trevligt en sista gång med klassen, dansade valser och mindre balaktiga danser nere på nattklubben, vi åt korv med bröd ute på torget i våra fina stassar. Vi njöt av solen i den öppna bilen på vägen dit och sög åt oss all uppmärksamhet vi fick när vi nätt trippade på den röda mattan in på hotellet.

Balen var helt ok, trots min turkosa klänning (som jag trots allt själv hade valt)


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0