myckna funderingar

Den femtonde april brukar jag sitta med panikslaget öppen mun och stirriga ögon och fort som attan slänga ihop någon kurs att läsa. Eller så anmäler jag mig till program som jag tror att jag vill läsa, för att sista veckan i augusti ångra mig eftersom jag inte vill flytta från Lund (Lund suger och knappt några humanistiska program jue), och då skriver jag till ett gäng syokonsulenter med gråten i halsen och frågar om det finns några platser kvar.

Hujedamig.

Men nu har jag i tre månaders tid haft kulturentreprenörsprogrammet i Uppsala i tankarna, nästan helt. Mina enda tvivel handlar om att orka ragga bostad (det är ungefär svårast att får bostad i Uppsala, håll tummarna för mig), lämna hela familjen och alla vänner i Skåne och flytta och planera. Jag har installerat mig i min fina lilla lägenhet. Jag kan väl få ta med den upp?

Dagens plus (för övrigt är det en skitdag) var min debattartikel som låg och väntade i receptionen: två stycken slarvfel i meningsbyggnaden och en komplimang och kommentar om ett argument. "Toppen!", som läraren skrev. När man failar grammatikkursen så känns det skönt att jag i alla fall var bra på att skriva.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0