vad gör man inte för lite kroppsvärme

Morgonen blir aldrig som man har tänkt sig.
Vad man är ambitiös när man lägger sig för natten. "Nu ställer jag klockan på sex, får då ska jag upp och träna och sen ska jag äta en superlyxig mysfrukost och sen ska jag..." eller "Jag ska vakna då och vara jättepigg, kanske ligga och läsa en stund i mitt tummade exemplar av 'Mossippan' från biblioteket, och sen lyxfrukost och sen tentaplugg gallore". Varför fattar man inte att det blir aldrig så?
Istället asar man sig eventuellt (om man inte bestämmer sig för att snooza istället) halvblint upp för att koka ägg. Ställer klockan och lägger sig i den kroppsvarma sängen igen. Ägget färdigt, häll av vattnet. Ägget måste svalna, jag myser i sängen istället. Sen slutar det med att det går en timme - när man ska äta ägget har det blivit kallt.

Irriterande vana som jag lagt mig till mig: i min kvälls smarthet lägger jag mobilen en bit ifrån sängen så att jag ska tvingas gå upp för att stänga av. Nog för att jag vaknar när det ringer, men nu har jag lärt mig ignorera alarmet så pass att den får ligga där tills orken tar slut och den lägger av. Och jag ligger kvar.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0