ett äpple om dagen



Cirka 17 år gammal fann jag denna bok på ett snurrställ i skolbiblioteket. "12 veckor till ett självläkande liv" av sedermera idolen Sanna Ehdin. Jag höll som bäst på att återhämta mig från en envis förkylning av det slag som alltid drabbade mig under skolloven. Den boken förändrade mitt liv den våren, jag följde råden och veckouppgifterna nästan till punkt och pricka. Jag övertalade mamma till att laga nyttigare maträtter och att köpa nyttigare bröd till mig, vi drack hemmagjorda smoothies och köpte hem både soja- och havremjölk. Jag var superhälsosam och pigg och jag upptäckte yoga och "Du är vad du äter" med Gillian McKeith ("your poo stinks"- damen).

Nåväl, allt med lite måtta. Nu lever jag inte sådär jättehälsosamt; min enda träning är cyklingen till skolan eller gemytliga promenader, grönsaker har jag nästan glömt hur man stavar och frukt känns som någon sällsam dröm jag haft en gång. Ja, ibland äter jag väl ganska så nyttigt, men ändå alltför sällan.

I affären idag blev jag litet inspirerad där jag stod på fruktavdelningen och blängde misstänksamt på den något sånär fräscha vårskörden. Tänkte att nu ska jag nog ta och bli lite ordentligare med de dära vitaminerna. Inte bli lika regelrätt som jag var då för cirka fem år sedan (hu, vad längesedan!), men lite duktigare än vad jag är nu i alla fall.

Så länge vill jag i alla fall rekommendera denna fantastiska bok till er alla. Den ger väldigt inspirerande läsning!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0