... så därför ska du vara på 200-kronorssedeln

Vad roligt att se att det inte bara är jag som är lite förälskad i Madickens hus, klänningar, tapeter, kakelugnar och skor. Jag är en stor Astrid Lindgren-fantast, som den lilla flicka jag innerst inne är, och Madicken är min favorit, alla kategorier! Jag tittar med nöje fortfarande på båda filmerna.

Jag var som yngre nog mer förtjust i Bullerby- böckerna, säkert delvis för att de nästan aldrig visade den nya serien på tv. De böckerna är fortfarande fasligt roliga (skratt-roliga) och Lisa levde det barnaliv som jag själv ville leva, med övernattning på höskullen, kojbyggen, utklädningslekar och en hel massa annat.

Tack snälla Astrid för att du gett dina historier till så många barn!



Foto

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0