memory lane

Hemma i Hässleholm för en helgs jobb, dock något omvänt eftersom min visdomstand krånglar. Efter några timmars tandläkare och apotek tar jag en plötslig nostalgitripp. Helt plötsligt är jag sjutton igen. Sitter vid den gamla stationära ute i allrummet där jag en gång i tiden bevarade allt- mappar, noveller, dikter, foton och så vidare och så vidare. Jag lyssnar på samma musik som då, Eamon och Kevin Lyttle. Vad konstigt det känns! Lite som att snart kommer jag att gå in på mitt rum, byta till danskläder och shakea loss till "Save the last dance"-soundtracket. Eller logga in på Lunarstorm under användarnamnet Moonflower_87, på hotmailen med inloggning alrunetjej_87. Sätta mig och rita på Isfolkets släktträd och gömma 500-lappar i mina favoritböcker.

Så känns det.
Men om en och en halv timme ska jag cykla till stationen och åka till Hemköp för att jobba, det gjorde jag inte när jag var sjutton.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0