gökboet

Jag vet inte vad det är, om jag blivit dum i huvudet, galen eller om det verkligen existerar. Det där ljudet jag hör konstant i min lägenhet nuförtiden när tystnaden drar över den. Det är inte tinnitus, nej. Det är som en syntslinga i med ett konstigt ljud, nästan helt monotont men inte riktigt. Först trycks ett ackord ner flera gånger, sedan ett annat, ett annat och så om igen, from the top.
Eller kan man tala om ackord? Konstiga halvackord. Icke-existerande ackord. Det är inte grannen som spelar, han spelar då rakt inte samma sjukliga slinga hela tiden. Och hans högtalare låter inte så, det vet jag. Det är inte heller högt, det ligger liksom i luften. I bakgrunden. Från ena hörnet av lägenheten.

Så ni förstår ju mina undringar. Jag hör en synth, som inte existerar, spela tre ackord, som inte existerar, från ett ställe i taket som rimligen inte spelar musik.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0