solglimtar





Just nu arbetar jag och tre andra tjejer med den i särklass roligaste uppgift jag haft under hela min tid på universitetet. Vi har helt slumpmässigt valt ut en person, född 1852, och har genom forskning, arkivmaterial, utflykter och detektivarbete försökt kartlägga och rekonstruera hennes liv. Jag har haft turen att hamna i en helt underbar grupp där vi alla är eld och lågor över uppgiften, och vi har haft chansen att åka runt på landsbygden till alla de ställen där personen i fråga bott, levt och lagts till sin sista vila.
Nu är vi inne i sluttampen där vi ska binda ihop alla lösa trådar och ge alla datum och anteckningar liv. Roligast av allt är att peroner och släktingar till denna kvinna efterfrågat en kopia av detta arbete och förmodligen ska även en kopia sändas till samhällets hembygdsförening. Tänk, att vårt arbete kommer att läsas av och (förhoppningsvis) roa människor utanför universitetes väggar.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0