varför jag gillar Clara

I min familj har nästan varje hushållsdag varit av perfektion. Med det menar jag: varje dag ordentlig frukost, varje kväll ordentlig middag, städning varje dag eftersom min käre far är pedantisk som få. Man kan äta från golven därhemma. Man kan även spegla sig i dem, om det lockar mer.

Jag tycker om att äta regelbundna och ordentliga måltider. Jag gillar att ha det städat och rent i mitt hem. Men till skillnad från mina föräldrar så kan jag ibland släppa taget helt. Orkar jag inte laga mat eller städa så fort det kommer damm i hörnen, ja, då gör jag hellre något annat en stund. Ibland får man dåligt samvete.

Men så finns det personer som Underbaraclara. Som målar upp ett i det närmsta perfekt liv i sin blogg, liksom många andra bloggare, och stoltserar med hälsosamma frukostar och kliniska rum. Men Clara är vettig, hon. Hon vågar erkänna att hon har brister precis som alla andra. Är mänsklig. Så då får vi veta att hon kanske åt godis till frukost en morgon eller att det är så stökigt att hon inte kan fota. Vi får veta att det faktiskt är ok, det är inte så städat alltid. Hon visar att hon är precis lika perfekt som alla andra. Det vill säga - hon är perfekt med alla sina fel och brister. Precis som alla vi andra också är.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0