fredagsstädning

På sistone har smöret och mjölken i mitt kylskåp antagit en dov smak av något vitlöksaktigt. Och det är precis lika äckligt som det låter. Så nu har jag då äntligen tagit mig tid att rensa och rengöra ordentligt! Här är tips för dig som ska rengöra kylskåpet och alldeles särskilt få bort dålig lukt:
-
♥ ta ut all mat och släng gammalt och behåll det som fortfarande är bra. Ta ut kylskåpets lösa delar och hyllor och rengör både lösa delar och själva skåpet med ljummet vatten, diskmedel och trasa. Använd gärna en blötlagd tops för att rengöra i hörn och så vidare.
♥ jag har en sprayflaska med lika delar ättika och vatten i köket, världens bästa köksrengöring! Spraya kylskåpsdörr, insidan och hyllor med detta. Det tar bort dålig lukt och förhindrar att mögel sätter sig på hyllorna om någon vara råkar mögla. Låt stå ett slag och torka sedan ut med en bit papper.
♥ nu har jag lastat in varorna igen och även ställt en liten skål med vatten och en citronskiva. Detta tar definitivt bprt resten av den dåliga lukten och även den skarpa ättiksdoften.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0