kvarlevor

Ja. Jag erkänner mig vara royalist, men kanske inte ända ut i fingerspetsarna ändå. När jag läser artikeln om etikettreglerna som delas ut till kungligheter runtom i världen inför det engelska prinsbröllopet blir jag ändå lite upprörd över den förlegade upphöjdheten hos kungligheterna.
-
"Även servitörerna på bröllopsfesten har fått egna instruktioner, skriver Daily Mirror. Där står bland annat uttryckligen att de under inga omständigheter får titta drottningen, eller någon annan kunglighet, i ögonen."
-
Det här känns ju hopplöst gammeldags. En kvarleva från den tid då kungen var av Gud vald, ungefär. Jag gillar liksom att kungahuset är respekterat men jag gillar ännu mer att de är mer folkliga i dessa moderna dagar. Men att en vanlig dödlig inte ens under några omständigheter får titta någon kunglighet i ögonen... jag hade gjort det bara för att trilskas. Vad händer om man skulle råka titta någon prins eller prinsessa i ögonen när man serverar? Döden genom halshuggning?

Det ni säger
Postat av: Emma

jag hade ställt mig framför dom och stirrat, bara för att! 4åringen i mig skriker :D

2011-04-09 @ 11:02:23
URL: http://iamdreaming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0