några anledningar till att jag hatar skånetrafiken

- tåg och bussar är aldrig i tid. Och är de det så blir man sannerligen förvånad och väntar på att tåget ska stanna när man sitter på det istället.
-
- de är dåliga på att ge ut information (vilket lett till missade tåg för min del).
-
- de har på grund av förseningar nallat på min lön då jag blivit sen till jobbet.
-
- busschaufförerna är för det mesta otrevliga och senast idag blev en tjej utskälld fastän det var STANNA- skylten på bussen det var fel på. Busschaufför med glatt humör är en myt.
-
- Om det är regnigt, varmt, snöigt eller höstigt så vet man att hälften av tågen kommer att bli inställda. Alternativt timslånga förseningar.
-
- att ladda reskassan på nätet måste man göra över ett dygn innan man behöver kortet, innan dess KANSKE laddningen inte fungerar och då är man körd. Känns som att det liksom lite är poängen med online-laddning. Att man ska kunna ladda i alla fall någon timme innan man behöver det.
-
- hand i hand med sämre punktlighet och sämre standard så höjer de priserna hela tiden.
-
- helt plötsligt ska de ha banarbete på väg till mitt jobb och ersättningsbussen från jobbet går trekvart efter att jag slutat. Istället för tåget som brukar gå tjugo minuter efter att jag slutat. Rövhål.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0