flickan och kråkan.

Målning av Oscar Cleve. Observera att den egentligen är i färg men det fanns ingen så bra bild genom googles bildsökning.

Det är söndag, snöregnet smattrar mot fönsterblecket och ömsom pudrar, ömsom smälter på marken. Jag har tjocksockarna, nya för i år, och den stickade tröjan, sidenbandet i håret och försöker klämma fram ett ämne lämpat för en B-uppsats.

Jag ligger redan en och en halv vecka efter och deadline är strax efter nyår. Som ni förstår har min lilla julkänsla smulats som ett krossat pepparkakshjärta från Annas.
Tja. Om två timmar kommer det gäster och mitt arbete är inte så effektivt. I stället lyssnar jag på "Flickan och kråkan", skriven av Mikael Wiehe, och kommer på att jag kan leta kuriosa om den. Hittar tavlan som inspirerat honom till visan och tycker att den är alldeles fullkomligt underbart ljuvlig.

Men. Tillbaka till uppsatsen.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0