lucka nummer 4- berätta om en person du beundrar.

Jag är en person full av beundran och lägger den gärna på många olika människor i världen. Att välja en att berätta om är svårt.

Men alltså. Vi tar Caroline af Ugglas.
Jag vet många som inte tål henne och tycker att hon är alldeles för jobbig och spretig och konstig. Just därför beundrar jag henne. För att hon är jobbig och spretig och konstig. Jag hade gärna velat vara vän med henne. Det jag beundrar med Caroline är styrkan att våga vara udda, att våga sticka ut i landet Lagom där alla helst ska vara iklädda samma mellanmjölksförpackning. Det sticker i ögonen när någon vågar klä sig i påfågelfjädrar och göra något annorlunda. Hon schamponerar inte håret och gör liksom inte som man ska och skiter i vad andra säger.
Men att beundra någon för att människan uppfattas som konstig är ju kanske lite... konstigt. Nej, jag tycker att Caroline är alldeles full av erfarenhet, visdom och livsfilosofi. Hon låtsas inte att hela livet alltid varit perfekt och hon har lyckats ofantligt bra med att gå sin egen väg.
Här får ni en video med en väldigt härlig 60-talsinspirerad låt som Caroline har gjort!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0