schlager och grannflickor

Imorgon drar det alltså igång. Årets höjdpunkt och det första vårtecknet.
Jag pratar såklart om Melodifestivalen.

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag summerar och betygsätter varje deltävling, och så även i år. För så nördig är jag när det kommer till ämnet Melodifestival. Så med start på söndag så kommer det att betygsättas och recenseras- av mig. Ni får väldigt gärna komma med synpunkter på antingen tävlingen eller på mina inlägg om densamma, jag kommer att posta eventuella kommentarer om recensionsinlägget en gång i veckan.

Jag inleder schlagern med bultande hjärta och pirrig mage. Förra året upplevde jag en stunds ren och oförstörd lycka när inledningsmusiken för första deltävlingen började ljuda från tv:n. Härhemma blir det hembakade semlor och mycket gott sällskap (en av tjusningarna med Melodifestivalen - att se den tillsammans).

Självklart kommer vi att tänka mycket på grannflickan Emma som tävlar i serverings- SM imorgon och får sina tävlingsresultat på kvällen. Minst femte bäst i Sverige blir hon i alla fall, heja Emma!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0