"Stylisterna" på kanal 5

Stylisterna på kanal 5:s web-tv.

Jag vill nästan begå mentalt självmord när jag ser detta, ändå kan jag inte sluta titta. Sofi Fahrman var en stylist som jag brukade respektera, men nu har hon och syrran Frida gjort någon slags Tyra Banks- kloning av sig själva och styr programmer med en irriterande "jag-vet-allt-bäst"- attityd. Samtidigt åker deltagare ut för att de antyder att de skulle kunna något. Då tycker Sofi att de inte är nyfikna nog för hennes redaktion.

Programmet uppmärksammade jag när jag läste på deltagaren Kajsas blogg om hur hennes personliga stil blivit sågad. Juryn sitter som skolans onda tjejgäng och kläcker ur sig de mest oprofessionella kommentarerna man kan tänka sig. Kajsa hade svårt att klä sig som en Sofis mode- tjej med kläderna i sin garderob, men hur hindrar hennes personliga stil henne från att vara en bra stylist i övrigt och med tillgång till andra kläder? Nej, hela programmet känns sorgligt oseriöst.

Tummen ner för trångsynthet och dålig attityd hos systrarna Fahrman. För övrigt förstår jag inte att de har mage att kommentera de andra stylisternas stil när lillasyster Fahrman själv glider in i avsnitt fyra i en stor, svart långkjol med tillhörande stor, beiget stickad tröja som mest ser ut som att hon hade mensvärk och en dålig-i-magen-dag och bara tog första bästa löst sittande plagg.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0