bara för att det var så himla gott!

Receptdags!
Igår spontanlagade jag pasta med kantarell och broccolistuvning eftersom jag hade billig broccoli, frusna kantareller och en massa vispgrädde över sedan måndagspannkakorna. Well, till den här rätten ska man egentligen ha matlagningsgrädde men jag spädde ut vispgrädden med mjölk.

Kantarell- och broccolistuvning

1/4 liter kantareller
1 broccolibukett
2,5 dl grädde
smör
2 msk vetemjöl
soja
salt
peppar
parmesaneost

Stek kantarellerna i en kastrull med cirka 2 tsk smör eller mer om du vill det. När de stekt en stund slänger du i upphackad och sköljd broccoli och rör ihop alltsammans. Tillsätt grädde och mjöl efter en liten stund och rör som om det inte fanns någon morgondag (eller i alla fall lite hela tiden så att det inte bränns i botten).
Smaka av med salt och peppar och en liten, liten skvätt soja. S lärde mig att det tar fram smakerna mycket bra och det gjorde den. Sedan hade han i lite riven parmesan. Jag blandade allting med en massa spaghetti och toppade med ännu mer parmesan.
Smaklig måltid!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0