hejdå the ark

Breaking up with God på Spotify

För några veckor sedan (någon månad försent) hörde jag talas om att The Ark skulle lägga ner. Usch och fy! The Ark är utan tvekan mitt favoritband någonsin och deras nya album har alltid inväntats med glädje och spänning.
Men nu är det över. Det sista som släpps är ett greatest hits- album med två nyskrivna låtar, och som final ska jag försöka gå och se dem när de under sin avskedsturné besöker Siesta- festivalen i min gamla hemstad Hässleholm. Det blir tredje, och alltså sista, gången jag ser dem.

Även om jag tycker att nyheterna är hemskt sorgliga så håller jag med om Ola Salos resonemang. Att det är bättre att lägga ner medan man fortfarande är bra istället för att bli något uttjatat gammalt band som liksom går på ånga. Och kanske kan vi istället se framemot Ola Salos solokarriär? I dokumentären som gick om honom häromåret hintades det litet om att han skrev låtar inte bara åt The Ark, utan också åt sig själv, låtar som inte var The Ark men däremot Ola Salo.

Tack för fem fantastiska album, en oerhörd Melodifestival och extatiska shower!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0