nästan födelsedagen

Kameran ligger i dvala men jag har ändå lyckats fira min födelsedag. Ja, den är ju inte förrän på måndag men måndagar är så dåliga kalasdagar.

Jag är hemskt glad för alla de fina som kom och alla de fina som inte kunde komma, och hemskt glad för alla mina fina presenter! Lägenheten doftar för tillfället underbart av en blomsterdekoration som jag fick och ja, nästan alla mina 21 kvadratmeter känns lite gladare.
-
Nu kan jag äta glass ur poppiga glassbägare med en gammelfransk silversked under en regnig dag och titta på fjärde säsongen av Vänner eller Flicka och hyacinter. Efter kan jag kränga Aladdin-hjärtan ur en kärleksröd vispskål från IB Laursen och läsa Kate Mortons senaste bok eller lära mig allt om grace i What would Audrey do? Är jag ändå hungrig efter allt detta frosseri kan jag koka ägg och äta ur nya fina äggkoppar i vitt, på ägget kan jag sedan salta ur mitt nya set salt- och pepparkar.
-
Eller så bakar jag bullar och penslar med ett helt silikonpenselset med tillhörande skål till så att allt går mycket snabbare. Över ny nygräddade bullarna kan jag sedan lägga en fin bakduk med ett tryckt recept på något annat gott, nämligen chokladbollar. Samtidigt som allt detta sker kan jag känna mig lite gladare eftersom lägenheten är fylld av grönt i vackra, rosiga krukor och en vas med Marilyn Monroe.
-
(jag tror det var allt)

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0