redo att gå vidare

Tre år. De här 21 kvadratmetrarna har varit mitt liv i tre år. Det lilla köket med den komiskt lilla spisen, och så rummet där alla mina möbler och tillhörigheter befinner sig. Säng. Soffa. Frys, bord, skrivbord. Garderoberna är två små fyrkanter i lackad plywood och innanför dörren får det inte ens plats en skohylla.
-
För tre år sedan tyckte jag att detta räckte. Fram tills nyligen har jag bara varit så lycklig över att få ha mitt eget ställe, att detta är mitt hem som jag bestämmer i och där jag lever som jag vill (så länge jag håller mig inom hyresvärdens regler, förståss). Jag är fortfarande tacksam över att jag fick just den här lägenheten. Min lilla etta. I hyran ingår världens bästa granne men inte elen.
-
Nu känner jag att jag är färdig med 21 kvadratmeter. Färdig färdig färdig. Jag börjar också känna mig ganska klar med studentlivet, även om det är ett tag kvar till min examen. Men den där drömlägenheten, den jag vill bo i tills jag flyttar till den där drömvillan, den börjar jag känna mig väldigt redo för. Lund. Skötsam, rök- och husdjursfri, hyra under 4200. Inga betalningsanmärkningar. Om ni nu skulle ha något tips.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0