10 saker man ofta inte vet om mig

♥ jag kan alla låtar, ord för ord och melodislinga för melodislinga, utantill på Arvingarnas album "Eloise" från      1993.
♥ jag är bananas i surt godis och riktigt sur och syrlig citrus. Ju mer man grimaserar desto bättre!
♥ när jag var liten rymde jag hela tiden och ville ut på egna äventyr. Mamma och pappa satte riktiga, stora gallergrindar med lås och skit vid alla möjliga utgångar på vår tomt. Men så fort de vände ryggen åt och trodde att nu rymmer hon väl inte så lyckades jag krypa under, klämma mig igenom eller klättra över. Jag minns att det gjorde ont ibland men ut skulle jag. Och alltid blev jag infångad (tur var väl det).
♥ jag gillade aldrig korv med bröd eller falukorv som normala ungar gillade. Däremot älskade jag blodkorv och leverkorv.
♥ när jag slutade gymnasiet skrev en tjej i vårt klasshäfte att hon trodde att jag skulle syssla med healing tio år senare. Dock kan jag säga att jag förändrats en hel del sedan dess.
♥ jag hade största cruschen på Aaron Carter när jag var 13. Skulle gifta mig med honom och så, fantiserade om hur jag skulle åka till hans hemstad Tulsa och hur han skulle se mig och bli blixtförälskad.
♥ jag var väldigt identitetssökande som yngre, något som måste ha varit ganska förvirrande för min omgivning. Från plugghäst till att nästan få underkänt på alla prov, vetenskapsnörd och sedan naturapotekthäxa. Till exempel.
♥ jag samlade på sten förut och har fortfarande kvar stora delar av min samling.
♥ jag har haft turen att träffa, luncha med och intervjua min favoritförfattare Margit Sandemo i hennes hem. Det skedde i tvåan på gymnasiet inför mitt projektarbete, ett som dock inte blev av. Istället skrev jag en analys om 1900- talets modehistoria.
♥ jag har tusen utkast till början av romaner och noveller på min dator. Ingen av dem är längre än tre sidor för sen får jag alltid total skrivkramp.

Det ni säger
Postat av: Emma

om inget annat så har du en större sten i din samling ;)

2011-03-31 @ 11:40:20
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha precis, jag fick ju avsluta med den största stenen:P

2011-03-31 @ 21:05:59
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0