Gasljus

Ikväll såg jag thrillern "Gasljus" från 1944 med Ingrid Bergman i huvudrollen. Jag är mycket förtjust i svartvit film och det är ganska speciellt kusligt när det är en svartvit psykologisk mordhistoria.
-
Filmen handlar om den mördade operasångerskan Alice Alquists systerdotter Paula, som efter den tragiska händelsen for till Italien för att bli tränad även hon till sångerska. I romantikens förlovade land möter hon en stilig, uppvaktande man som snart blir hennes make. De flyttar tillbaka till Paulas och Alices gamla hus och snart börjar Paula bli alltmer förvirrad och glömsk. Saker försvinner och hon inbillar sig att hon hör ljudet av fotsteg i huset när maken är borta. Eller inbillar hon sig verkligen?
-
Kura upp med den här när dagen känns lång. För övrigt har jag två saker att ta upp: den ena är att min Macbook tydligen inte förstår när jag gör blankrad här på blogg.se, vid publicering trycks texten ihop igen. Jag hade aldrig detta problem med min gamla dator, någon som kan hjälpa? Det andra är att jag sitter och filar på lite idéer för den här bloggen som jag förhoppningsvis snart kommer att presentera. Missa inte!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0