Nu är det dags att bli allvarlig

Om några dagar är det dags för Melodifestivalfinalen igen. I år blir jag hemskt deppig om vi inte kvalar till Eurovision så nu gäller det att cut the crap och tänka på vad folk gillar vid första lyssningen. Det är oftast det människor går på (vilket är en av nackdelarna med fyra deltävlingar - vi hinner lyssna in oss och vissa låtar växer och blir bättre, det är ingen hjälp i Eurovision).
-
Finge jag välja helt själv så skulle jag inte skicka en ballad, hur vackra de än är. Det ska vara minnesvärt, det ska vara show och låten ska framförallt vara bra.
-
De bästa alternativen vi har i år tycker jag är The Moniker med sin glada "Oh my god" och Linda Bengtzings superschlager "E det fel på mig". Sanna Nielsen skulle också fungera bra men den fastnar inte på samma sätt som många andra låtar. Min bästa kompis gillar Playtones "The King" men jag kan inte riktigt bestämma mig för om den är bra eller sådär.
-
Kommentera och säg vad ni tycker och ge mig insikt hur ni tänker!

Det ni säger
Postat av: madde

Jag tror att Eric saade vinner i år. Han är söt som en glassbomb, har ett häftigt uppträde o är omtyckt av många:)

2011-03-08 @ 16:53:11
Postat av: Emma

Förstår du hur hemskt det är att gå och nynna på Sanna Nielsens låt en hel dag? det är givetvis mest ditt fel ;)

2011-03-08 @ 20:12:48
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: Sandra

madde: fast jag tycker inte att söthet och häftigt uppträdande räcker. låten är bra men tjatig och man har hört den förut. precis som dannys låt tycker jag att den ska hålla sig till klubbarna:) jag anser att det är låten som är viktigast, inte artisten:P



emma: hade det funnits en gilla-knapp på den kommentaren hade jag gillat den;) nästa gång blir det carola!:P

2011-03-08 @ 20:15:53
URL: http://lovlilett.blogg.se/
Postat av: Madde

nää men jag tror att de skulle kunna gå hem i övriga europa =)

2011-03-09 @ 07:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0