om melodifestivalen

Här kommer det. Melodifestivalen - slutresultat.
-
Jag höll inte så mycket på Eric Saade men jag är inte bitter över det resultatet. Vad jag däremot är bitter över är hur Christer Björkman lyckats göra om vår svenska uttagning till något litet mini- Eurovision. Att de internationella jurygrupperna skulle få mer makt trodde jag innebar några poäng mer att dela ut. Inte att de svenska jurygrupperna skulle bort helt och hållet.
-
Då undrar jag, Björkman: tar vi ut en låt för att vi i Sverige tycker att den är bra, eller tar vi ut en låt enbart för att den ska slå i Eurovision? Jag vill att svenskarna ska vara nöjda med den låt som vinner. Det ska kännas att det var det här Sverige ville (inte att det var något övriga Europa ville). Sedan får man hoppas att den räcker till. Det är sådant här som gör att fler och fler tröttnar på Melodifestivalen. Svenskarna har mindre att säga till om. Röstningsstrul. Få riktigt bra låtar.
-
Nu är det fan dags att röra om i den här grytan. Min förhoppning är att Björkman avgår till nästa år och att någon som inte är helt inkompetent kan ta över ratten. Christer Björkman har aldrig haft något med Melodifestivalen att göra egentligen. Mer än att förstöra.
-
Jag är otroligt besviken på årets Melodifestival! Men grattis till Saade. Hans låt är svängig och glad och trallvänlig. Dålig stil av Linda Bengtzing att gnälla om att svenskarna sviker henne. Tummen upp till The Moniker som vill vara med nästa år igen!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0