om telefonförsäljare

Här har läsarantalet gått spikrakt nedåt. Ni får ursäkta min inaktivitet, ibland hamnar jag i svackor och då finner jag ingen inspiration ens till att städa (och då är det illa!)
Men vi kan kicka igång igen efter detta lilla uppehåll med en kort reflektion över dessa telefonförsäljare som ringer i tid och otid. Eller - alltid i otid. Igår ringde det på mobilen och ibland uppfattar man inte vad det är för nummer. Hej hej människa som erbjuder omega 3- piller till ett förmånligt pris. Han berättar om alla fördelar med omega 3 och att just deras produkt är så fantastiskt billig. Jag mm:ar på väl valda ställen och svarar på frågor. Plötsligt kommer det kritiska momentet: "Jaa, Sandra, då ska jag bara bekräfta allt här", och så börjar han rabbla avtal. Som att jag tackat ja. Varpå jag avbryter och säger nej tack, jag är inte intresserad och jag är student och vill inte ha fler månatliga avgifter att förbinda mig till.
-
Den unga killen, som med högsta sannolikhet säljer på provision, säger att men jösses, 59 kronor i månaden i ett halvår har väl alla råd med, skippa en pub och sen om ett halvår kommer ett till sexmånadersabonnemang i brevlådan om du glömmer säga upp det. Helt plötsligt lägger vi på och jag sitter där och har sex månaders omega 3 att trycka i mig. Nej nej nej. Jag mejlar istället ansvarig på företaget och förklarar att jag känner mig kränkt av att mitt nej inte tas på allvar av den här unge säljaren. Och inte min ekonomi heller. Jag tycker verkligen att sådana här jobb är grymt puckade (ledsen alla ni som jobbar med det). Men många som blir uppfångade av säljare på gatan, utanför butiker och över telefon blir lurade eller känner sig lurade efteråt. Jag har aldrig någonsin hört om en sådan kund som är nöjd - till och med mina fina morföräldrar lurade någon Telenor-försäljare på någon skitmobil med ett skitabonnemang.
-
Nä, nu drar jag och äter våfflor med folk. Tjingeling!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0