en liten lista i gemener

favoriter

färg: nästan alla nyanser av blå (speciellt pastell och marin), pastelligt rosa och lila.

musik: regina spektor, ted gärdestad, the smiths, the ark, chopin, abba, roxette, lovsång.

bok: sagan om isfolket, harry potter, dimmornas lek, agnes cecilia, tordyveln flyger i skymningen, anne på grönkulla, ett ufo gör entré, jag vill ha en egen måne.

film: 500 days of summer, dagboken, moulin rouge, stolthet och fördom, borta med vinden.

stad: jag har inte varit i så många roliga städer, men jag gillar rom och jag vill åka till paris.

mat: tacos, pannkakor och min pojkväns pastarätter.

veckodag: fredag är allra bäst, näst efter kommer lördag och onsdag.

årstid: vår, alla gånger vår!

 

(minns ej bildkälla)

 

nu

humör: lugn och tillfreds.

lyssnar på: elementet som surrar, vinden som viner och grannens tv.

kläder: marinblå kjol och vit tröja med volangig krage.

tidpunkt: snart trefika.

irritationsobjekt: faktiskt inget. det känns ovanligt!

 

 

2

 

personer

jag kan berätta allt för: min älskade och min bästa kompis sanna.

jag beundrar: audrey hepburn, ted gärdestad och jesus.

jag inte tycker om: alexander bard

-

jag önskar:

att det vore fredagnatt och sedan lördagmorgon – alltså starten på en mycket efterlängtad myshelg!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0