det varma landet sängängen

Jag förstår inte varför det är så fasligt svårt att vakna och kliva upp nuförtiden. Hur många timmar jag än sover så är ögonen ihopklistrade som hos en kattunge när klockan ringer. Fastän världen under täcket var morgon under hela mitt liv har varit varmare än den utanför, så har jag ändå haft någon slags motivation till att i alla fall långsamt sticka benen utanför täcket. Sträcka på mig. Äta frukost och allt det där i lugn och ro.
-
Jag vet att det är många fler som känner sig sådär konstigt jag-orkar-inte-vakna-alls-idag-trötta nuförtiden så därför utmanar jag nu ALLA som läser det här inlägget: vare sig du vill vara anonym eller inte så vill jag att du kommer på ditt bästa tips till att bli pigg och till att orka vakna och kliva upp på morgonen och skriver det i en kommentar! Alla tips publiceras sedan i ett inlägg, ett väldigt viktigt inlägg skulle jag vilja säga, där andra som känner samma trötthet kan finna inspiration. Låter inte det bra?
-
Ett tips som jag läste i ett forum för längesedan: drick ett glas vatten innan du lägger dig på kvällen så kommer du att behöva gå på toaletten när klockan ringer på morgonen. Nackdelen här är ju om man vaknar tidigare än man måste...

Det ni säger
Postat av: Elina

tänka på något roligt man ska göra under dagen, så kanske man blir pigg och glad och skuttar upp=)

2011-05-19 @ 14:56:17
Postat av: Mikaela

Ställ väckarklockan långt ifrån sängen, så att du måste gå upp för att stänga av den. Gärna på andra sidan rummet, och högt uppe på en hylla! Oftast är det ju bara att komma upp som är problemet, är man väl vaken så är det ju lugnt sen. :)

2011-05-19 @ 16:32:29
URL: http://moodfortotalwar.blogspot.com
Postat av: Malin/lokalresan

Det där med att vakna kissnödig tycker jag är ett bra tips. Fast trots det klarar jag alltid av att sommna igen, så det funkar ändå inte helt.



Mitt tips: Ställ väckarn lite försent. Så att du verkligen inte har tid att snooza och måste skynda dig på morgonen. Inte en kul start på dan, men det får upp en liksom.

2011-05-19 @ 17:11:40
URL: http://lokalresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0