slöseri med papper

När jag sitter och scrollar genom bloggar och bilder som är flera månader gamla känns det som att inget annat har varit mer än vår. Visst har väl träden knoppats i tusen år nu, visst har blommorna doftat i rabatterna vid den gemensamma parkeringen i minst hundramiljoner timmar på raken? Utan uppehåll? Jag minns inte ens hur det är att frysa. Trots att det var det enda jag gjorde mellan november och mars ungefär. Våren är livet och det är så enkelt att förtränga allt det andra när hon smeker mina vinterbleka kinder med ljuvliga löften.
Och i min brevlåda ligger lokal- och medlemstidningar sedan flera veckor tillbaka. Jag orkar aldrig ta in dem för jag slänger dem ändå bara direkt. Då tar jag hellre en hel hög samtidigt och slänger direkt i områdets pappersinsamling. Miljöpartiets ideologi rimmar illa med de dubbla medlemstidningar och utskick som kommer minst en gång i veckan. Det är 104 kuvert och kanske 24 tidningar varje år bara på mig. Jag läser aldrig ett ord.
Ska nog ta och skriva en lapp och be brevbäraren att inte ge mig fler gratistidningar. Det är slöseri med papper.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0